Vacature: Business controller
Den Haag | 36 uur | HBO/WO werk- en denkniveau | max. €6.646,31
Ben jij een ervaren en goed onderlegde business controller, die uitstekend in staat is om een jonge complexe jeugdzorgorganisatie optimaal op koers te krijgen en te houden? En hecht je waarde aan het inzetten van jouw talent in een organisatie die er maatschappelijk toe doet? Solliciteer dan op deze mooie functie!
Het samenwerkingsverband rondomJou biedt sinds 1 januari 2024 hulp aan jeugdigen en gezinnen in de stad Den Haag. Wij wensen alle kinderen toe dat zij veilig, gezond en kansrijk opgroeien. Maar soms is het leven lastig en zit het tegen.
Wat ga je doen als business controller?
Als business controller van rondomJou ben je verantwoordelijk voor het financieel beleid en de planning & control-cyclus binnen ons samenwerkingsverband. Je zorgt er voor dat we de middelen zo optimaal mogelijk inzetten, om onze maatschappelijke impact te maximaliseren. Je ondersteunt de directie bij het maken van strategische keuzes, door het verstrekken van heldere financiële analyses, rapportages en advies over het beheer van middelen. Als business controller werk je nauw samen met de contractmanager, teamcoaches en collega’s van de staf om financiële risico’s te beheersen en rondomJou te helpen bij het bereiken van haar doelen. Ook werk je nauw samen met de (financial) collega’s van onze vier moederorganisaties Middin, Youz, Xtra en Jeugdformaat.
Dit zijn jouw taken:
planning en control:
- Je zet een planning & control-cyclus op, bewaakt deze en stuurt zo nodig bij. Je bereidt (meerjaren)begrotingen, forecasts en maand- en kwartaalrapportages voor.
- Je coördineert het begrotingsproces en stelt realistische budgetten op.
- Je bereidt de jaarafsluiting voor en voert deze uit, waarbij je zorgt voor een tijdige en accurate jaarrekening.
financiële analyse en advies:
- Je stelt financiële analyses op en presenteert deze, om de financiële gezondheid van rondomJou te monitoren en beslissingen te onderbouwen.
- Je analyseert financiële rapportages en signaleert afwijkingen en trends die van invloed kunnen zijn op de organisatie.
risicobeheer en compliance:
- Je identificeert financiële risico’s en ontwikkelt maatregelen om deze te minimaliseren.
- Je ziet toe op de naleving van financiële richtlijnen, interne procedures en relevante wet- en regelgeving.
- Je draagt zorg voor een correcte en transparante verantwoording naar de financier.
procesoptimalisatie:
- Je analyseren en verbetert financiële processen om efficiëntie en nauwkeurigheid te vergroten.
- Je implementeert interne controles en processen om de betrouwbaarheid van de financiële administratie te waarborgen.
stakeholdermanagement:
- Je fungeert als sparringpartner voor de directie op het gebied van financiële vraagstukken.
- Je onderhoudt contacten met externe stakeholders, zoals de gemeente Den Haag, bankinstellingen, de accountant en de fiscus.
- Je rapporteert aan de directeur bedrijfsvoering over de financiële positie, prestaties en risico’s van de organisatie.
Over rondomJou
RondomJou biedt basis- en specialistische jeugd- en opvoedhulp aan jeugdigen en gezinnen, op en vanuit verschillende locaties en settingen: centra voor jeugd & gezin, in huisartsenpraktijken, op scholen, politiebureaus enz. Onze professionals zijn in dienst bij één van de initiatiefnemers van rondomJou. Met dit samenwerkingsverband komen expertises rond LVB, jeugdhulp, welzijn en GGZ op een krachtige manier samen. RondomJou is een regie-organisatie: de regie over de hulp en de ondersteunende processen, als ook de aanjaagfunctie ten aanzien van de beoogde vernieuwing zijn in onze coöperatie belegd.
Ons aanbod
In deze functie bieden wij jou:
- salariëring vindt plaats in schaal 12 van de cao jeugdzorg (min. € 4.223,16 en maximaal € 6.646,31, met een mogelijke uitloop naar schaal 13;
- in eerste instantie een arbeidsovereenkomst voor de duur van een jaar, met uitzicht op een vast dienstverband;
- een eindejaarsuitkering van 8,3% over het bruto jaarsalaris vermeerderd met de vakantietoeslag;
- ruimte om te ontwikkelen en innoveren;
- de mogelijkheid om gedeeltelijk thuis en verder op locatie (in Den Haag) te werken;
- een laptop en telefoon.
Wat neem je mee?
- HBO/WO werk- en denkniveau op het gebied van accountancy of bedrijfseconomie, aangevuld met voor de functie relevante cursussen en trainingen.
- Je hebt tenminste vijf jaar ervaring als business controller binnen een complexe organisatie in het publieke domein.
- Je bent in staat het hulpverleningsproces te (leren) begrijpen en dat vervolgens te vertalen naar indicatoren, resultaten en stuurinformatie.
- Voor deze functie is het belangrijk dat je een analytisch een hoog probleemoplossend vermogen hebt.
- Ervaring met (het bouwen en onderhouden van) power BI-rapportages, inclusief het vormgeven en definiëren van query’s.
- Goede communicatieve vaardigheden in woord en geschrift.
Voor deze functie is het noodzakelijk dat je de Nederlandse taal goed beheerst in woord en geschrift.
Solliciteer nu!
Als je enthousiast bent geworden over deze vacature, komen wij graag met jou in contact. Klik hier om te solliciteren, dat kan tot 6 januari a.s.
Wil je eerst nog meer weten over deze functie? Neem dan contact op met Robert Wardenaar, directeur bedrijfsvoering, via robert.wardenaar@rondomjoudh.nl.
Wij zoeken graag zelf onze nieuwe collega. Bureaus hoeven dus geen contact op te nemen.